Saturday, July 11, 2009

jumaat n sabtu gua..


Semalam jumaat prasaan seronok lebih.. ye la, nk masuk weekend, boleh bawak bertenang. Kiranya jiwa tak kacau la.. apapun petang semalam, pas maghrib ada tuition. Cari makan, beb.. so, after solat, di kala remang senja, terus cargas ke manjung.
Hari masa tu day turns to night la, bak kata orang putih. masa tengah cruising bawak moto, kt depan gua langit kaler tersangat la happening; oren gelap + biru + biru gelap + merah nyala giler. Peh! Tuhan punya kerja, da! Prasaan masa tu ‘bliss’ @ syuuuur (ga)! Dengan kapas2 awan yg berkepul dan beralun.. racun, gua cakap lu.. Pada masa yg sama trasa seolah riding into the horizon. Bagaikan ditelan ufuk kemerahan..


Layan….


Hari ni sabtu pagi2 lagi dh cargas ke Pekan Sabtu kt Batu 10. Pekan ni macam pasar malam jugak tapi waktu pagi le. Pegi dengan missus dan dania. Seronok pegi pecan ni sebab ramai kaum= kenalan, yakni orang kg, dan kulaan. Batu 10 ni ada simpang pegi rumah mertua gua, kt sungai tiram. Dekat je, lbh krg 2 km . memang ramai bebeno kulaan gua kt sini. Kulaan org rmg gua sebenarnya. Gua tumpang je..
Balik pekan pas breakfast, cas dulu, pastu terus cargas mesin rumput keliling rumah, pruning pokok kemboja dan kaktus. Sampai tengahari jugak la layan kepala.
Sementara nk lunch, buat 2,3 posting.. pas makan, mandi, g tuition lagi..
Petang pas asar pegi amik kete hantar cat. Tak la banyak touch upnya, kt hood depan je. Minggu lepas masa balik pj, selisish dengan lori yang kebetulan pecah tayarnya. Serpih tayar celup yg pecah tu terus berlaga dengan hood depan. Kemek la sikit. Sebenonya, tak la nampak sangat, tapi, tak tahan mata nengoknya.. hantar semalam, hari ni siap. Selamat 150.. xpe, janji seronok..
Ni dh malam, tunggu nak amik anak2 balik ngaji, isya’ kt surau insyaAllah, dinner, cas sikit, dan terus bawak bertenang. Habis2pun, blogging jap @ tgk tv. Pastu, keras.. selamat!

845 malam bulan tenggelam..

3 comments:

aku said...

salam ku2,

keta aku penah tpusing sblm hentian sg perak hala ke KL gara2 aku asyik tgk kabus laksana air terjun yg sgt besar!
bila dh ok,aku park keta tepi h/way,duduk sblh divider,aku nangis puas2.
betapa kerdil rasanye..

ku2 said...

salam aku.
lama menyepi. pegi ijtimak ke? klu p, bgs le. bkn hari2 blh jumpa mcm tu, beb.

hari2 Dia nyatakan DiriNya dalam pelbagai versi, hanya kita je alpa dengan keracunan dunia.

ke mana saja kamu hadapkan wajah kamu, di situ kamu lihat Allah.

ku2 said...

aku,
lu dh tgk posting gua yg sebelum2 ni?
saja la tanya.

 

Bali Accommodation