Thursday, July 23, 2009

Adoyai! -2

salam.
dh 3 malam gua g ngaja kelas unitar. cari side income, beb. kontrak sebulan, mesti cover 80 jam, senang cite skali pg ngaja 4 jam la.. peh! 20 hari pegi ngaja, selesai la.. skali2 dikenang, tua, beb! tapi layankan.. yela, sementara orang nak, sementara masih mampu, sementara gua masih nak ngaja, gua layankan je seme2 ni.. nanti dapat sen meriah la kejap..
malam td masa on the way balik, memang sial betul la drebar2 n mat2 moto kt malaya ni.. mula2 tu kt traffic light simpang empat, bila lampu hijau gua pun nk belasah kanan la, tiba2 mamat moto yg biul kt arah bertentangan dengan ceren je jalan. sikit lg nk langgar!
pastu ingatkan dh selesai, kt lagi satu traffic light simpang empat jugak, lampu hijau gua nk terus tiba2 ada mamat bawak hilux dari kanan dengan tenang melintas. kita pulak yg kena brek. sakit jiwa betul la puak2 ni..
dh banyak kali gua tenguk motorists kt malaya ni buat bangang je kt traffic light. biasanya diorang nk kejar lampu sebelum merah atau melintas seolah2 lampu isyarat tu x wujud. bila gua pikir2 balik, orang mcm gini samada memang kiasu tahap maksimum @ akai tak berapa nk cukup @ dh layan ice lebih2. diorang ni seolah2 meminta2 berlanggar. gamaknya diorang ni ingat bila berlaga tu takde benda kot, adoyai!
iyekan je la..

1 comment:

aku said...

cari pasal la tu..

 

Bali Accommodation