Friday, October 7, 2011

semalam & hari ni gue

salam.

semalam, hari gua bermula dengan larian 5km.. gua lari keliling base dan pagi semalam tu kira kali kedua gua test 5km sebab kononnya minggu depan gua nak masuk race 5km open category untuk kakitangan jabatan pelajaran, peringkat negeri.. (berapa panjang punya ayat, da..)

kalau menang boleh wakil negeri pergi peringkat kebangsaan. 10, 11 tahun lepas memang gua kira champion la kat perak ni sebab tiga tahun berturut2 gua wakil negeri, dan pernah la dapat tempat ke3 peringkat kebangsaan untuk 10k kategori senior. tapi itu dulu, beb.. sekarang gua dah tua, dekat nak setengah abad ni. tua, beb.. (tak lama nak mati dah, ahak..)

memang boleh habis gua lari tapi memang tak cukup fit, gua cakap lu.. average gua 4minit 50saat per kilometer. memang tak ok sangat sebab kalau nak race mesti boleh bikin 4minit 35-40saat je.. tapi takpe, kita practise lagi, tenguk minggu depan amacam.. kalau ok kita masuk bertanding. kalau tak ok, tak payah la nak menyusahkan diri.. nanti muntah tengah2 race, baru padan muka..

budak form three tengah exam pmr ni, jadi lapang la kepala sikit. tinggal nak ngajo form five, itu pun tinggal tak berapa hari lagi dah.. tapi pukul 2 petang semalam meeting lembaga disiplin sekolah memang gua tak tahan. punya la lama, sampai dekat 4steng dah baru nak tamat.. adoyai, tua macam ni.. gua bukan tak suka meeting-meeting ni, (walaupun memang tak suka pun..) tapi kalau sembang dah berjela-jela, mana boleh tahan.. tahun ni je dah 45 meeting gua hadiri walaupun minggu persekolahan baru minggu ke 36. lu bayangkan la, berapa banyak meeting..

selain meeting, yang tak tahan adalah in-house training @ kursus dalaman @ ladap.. disuruhnya cikgu2 ni datang hari sabtu, atau stay back lepas sekolah.. kalau sekali dua takpe la, ni sampai 6-7 kali.. adoyai, ingat kitorang ni takde life ke? nak suruh buat kejaan bengong tu sampai bila? sampai keras? banyak akai betul deme yang memandai keluarkan arahan bangang ni..

hari ni @ petang tadi najib bentangkan belanjawan.. ingatkan ada la pelarasan gaji ke, rupanya suruh masuk skim baru, kena keje sampai 60 tahun, baru dapat pelarasan yang tak seberapa tu kenaikan gajinya.. bagi bonus je, itupun setengah bulan gaji.. sembang berdegar2, tapi haram.. gua hakikatnya bukan kisah pun, tapi jangan la sembang deraih dengan menjanjikan bulan dan bintang dan matahari dan segala2nya.. personally, tadi tu adalah belanjawan ngencing rakyat @ gula2 atau ceklat 20kupang je.. cite macam nak bagi ferrero rocher sebalang tapi dapat ceklat hacks 2 biji je.. apa barang, beb..

dan gua dah penat tenguk mayat2 hidup @ bangkai2 bernyawa bertengkar menegakkan hujah masing2 dalam senario politik yang tak matang ni.. kalau ikut gua, tak payah la bersusah payah masuk pilihanraya kalau asyik kena kencing je.. dah berkali2 kena kencing pun masih nak bertanding lawan Barang Naik.. mesti kena main punya la.. sebaiknya revolusi je kalau tak puashati.. nyembang dengan puak munafiqun ni tak berkesudahan.. dan takkan menang sebab padang bola tak pernah rata, dan referee pun berat sebelah.. pastu?

cukup la sekadar ni dulu.. macam2 ada di benak ni tapi some things are better kept to myself.. cakap banyak2 pun nanti oghe benci.. iyekan saje..

layan..

3 comments:

Anonymous said...

i likee....

dina said...

i like...

ku2 said...

dina,
tang mana u like? tang oghe benci ko?
ha!
hope everything's running smoothly in japan.

 

Bali Accommodation