Friday, November 20, 2009

cuti sekolah datang lagi..

salam.

hari ni last day, beb. ye! ye! cuti sekolah datang lagi.. just what i'm looking forward to.. : )

tak la lama mana pun, sebulan lebih sedikit je @ 6 minggu je @ 44 hari je @ 1056 jam je @ 63,360 minit je @ 3,801,600 saat je.. ikut la mana lu nak kira, janji kita cuti!

ramai orang sangka bila cuti sekolah ni, maka cikgu2 semenya bawak bertenang je la.. pada zahirnya, nampak gitu la, tapi tidak la sepenuhnya cuti dok saja, layan kepala je..

ada yang kena jaga exam spm @ stpm, ada yang marking exam scripts, ada yang kena pg kursus, dan pelbagai lagi. jadi, mana ada cuti straight je, beb!

apapun, gua sangat bersyukur kerana cuti datang lagi. lega rasanya, walaupun hanya sementara.. dapat la layan amende yang nak dilayankan tapi tak dan nak dilayankan..
gua, on a personal note, agak tied up la, bak kata orang puteh. nak tau gua punya itenary?
ok, esuk pagi balik pj rumah parents gua sebab nak hantar maid gua bertugas sementara kt sana sebab maid parents gua balik kampung. alang2 balik pj, overnight la barang dua malam ke..
raya haji next week pun balik pj, sebelum ke jb second raya sebab ada wedding third raya.
starting 7th Dec, dh cargas marking exam script. btw, gua tanda kertas bhs inggeris spm. meeting je ada 14 hari nak kena pergi ipoh. by 16th january 2010 baru habis tanda patutnya. tua, beb! tapi layan la jugak, kan.. boleh dapat pengalaman dan ilmu, dan tak lupa juga, payment marking pun boleh tahan jugak.. : )

celah2 tu kenduri kawin jangan cite la. setakat ni hampir setiap minggu ada dah pengisian. mana lagi sedara mara, qariah setempat, memang tak terlayan. ada yang sehari 4 kenduri. jenuh nak pergi seme.. adoyai!

family pun nak quality time jugak. nak jugak layan diorang, kan.. pokok2 yang gua tanam keliling rumah pun minta dibelai..

dan kalau ada rezeki, dan rasa terlayan, maybe nak ngaja part-time tutor untuk program unitar.
itu bahagian cari makan la.. sendiri mau ingat, aaa!

kesimpulannya, cuti sekolah pun hari2 mau cargas, barulah hidup rasa meaningful dan ada sesuatu to look forward to, and to achieve, and to gain, and to learn, and to live for..
layan....

No comments:

 

Bali Accommodation