Tuesday, November 17, 2009

Cite Hari KIamat..

salam.
cite ni gua ciluk n adaptasikan. hope u enjoy it as much as i do..

Member gua, si Dayat sms gua. Cam biasa. Ajak gua g kuliah agama.
Ni la member gua yang paling konsisten menghasut gua ke majlis2 agama tanpa tauliah nih.
Dia tak tau ke, gua ni pro Hasan Ali. Tauliah-mauliah ni penting bhai..
"Ngah. Ustaz Ali kat surau Mah Fah. Jom la join.""Ada kuliah ke?""A'ah. Pasal hari kiamat."
Ceh... time gua tengah mengais, dia bukak topik hari kiamat. Potong sungguh la. Haruskah gua meninggalkan duniawi gua time tu?
"Tak dapek do Yat. Gua tengah mengais nih."
Esok2 tu dia terjah kedai gua."Weih Yat. Cane kuliah ari tu?""Cam biasa jer. Pasal golongan pertama yang dimasukkan ke syurga selepas kena hukum dalam neraka."
"Gua pas ni dapat g kuliah kiamat.""Ha? Bile?""Kejap lagi. Gua tutup awal sket la hari ni.""Kat ne?" Dayat teruja habes dengan gua." Pukul 10.30 kang. Kat Terminal 2. Tajuk kuliahnya 2012.""Tionaseng lu!"

ciluk n adapted from Aduka Taruna

2 comments:

deena said...

dah agak da..ni mesti 2012 nyer cite...

ku2 said...

salam.
pandai awk, ek, dh blh agak dh..

 

Bali Accommodation