Friday, December 11, 2009

tua dah gua ni..

salam.
just got back from pj. ada knduri kt rumah parents..
pagi td peginya.. i went alone on my bike because my wife had to be at school, so the kids were left at their aunt's place a stone's throw away from my house..
kenduri doa selamat sempena perkahwinan abang gua, untuk kali keduanya.. : )
keluar rumah pkl 7 steng, ikut jalan sabak bernam.. dua kali jugak la berhenti nk mmbetulkan urat. masa masuk federal highway, ikut jalan moto, kt subang jaya, ada roadblock pulak..
gua bawak moto 500cc, bila polis tu tenguk lesen n roadtax, dia sound la kt gua sebab lesen gua B2 je.. tapi mamat yg rupanya macam 'in-charge' tu pun cakap, "kalau budak2 muda memang saya dh saman ni..".
aik! maknanya dia nk ngatakan yg gua dh tua la, gitu?
sabo je la.. : -/ dia tenguk janggut gua putih gamaknya kot..
tapi ada baiknya jugak, sebab gua tak kena saman, beb!
pastu, siap nyembang pulak dgn in-charge tu, kiranya macam berbalas pantun n berkenal-kenalan la, untuk lbh kurang 10 minit.. dia siap pesan gua bawak moto baik2. tu yg tak tahan tu..
saje la cite dgn lu orang.

d moral of the story: bagi sesiapa nk nyimpan janggut, pastikan ia putih! pulak!

3 comments:

deen said...

wakakaa.. mcm berbalas pantun yg tak tahan tuh!

ku2 said...

salam deena.
anak dara x elok gelak mcm tu, tau!
: )

deen said...

ala..gelak dlm hati..

 

Bali Accommodation