Tuesday, December 8, 2009

jumpa dah!

salam.

jumpa dah buah sebih gua! alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah.

pagi td lagi sekali ke ipoh sebab ada meeting lagi. tempat yg sama jugak.. sesampai je kt sana terus pergi ke tempat yg gua parking kete semalam.. hampa. tapi masih bersangka baik. gua pun pegi la jumpa dengan pekerja kt situ. tanya pada diorang, ada tak terjumpa buah sebih masa menyapu. "takde," diorang cakap, tapi nanti diorang tolong tanyakan.

masa tu pukul lapan, meeting lapan steng.. jadi gua pun pegi restroom jap, pastu sambil berasap sambil meninjau2 sekeliling. mana la tau, kan. berat je hati mengatakan buah sebih gua ada berdekatan.

dekat lapan steng gua pun pegi la kt bilik meeting tu. tak sampai lima minit datang seorang pekerja dan panggil gua. "cikgu, ni tasbihnya'" kata dia.

ya Allah, gembira hati ni. memang gua dah pasrah, pasrah yang sesungguhnya.. namun Allah membalas kepasrahan gua dengan mengembalikan buah sebih gua.. syukur!

ni dia gambar buah sebih dan pisau @ dagger yang gua beli hampir lima belas tahun yg lalu dari mamat uzbek tu.. takde hebat mana, kan. sentimental value je lebih, beb!

2 comments:

aku said...

salam,
gua ingat Dia dah tak kasi lu guna tasbih..
cantik pisau tu bro..

ku2 said...

salam aku.
tu la pasal. Dia nk test kot..
thanks for the compliment. nk sebilah ke? tapi kena pegi uzbek la.. :)

 

Bali Accommodation