Thursday, September 10, 2009

caraku merasakanMu..



Tuhan..
bolehlah kelak aku bisa…
tak lagi mengingatMu
tak lagi mengenaliMu
tapi aku merasakanMu

dalam degub jantungku
pompa paruku
tarikan nafasku
kerling mataku
dengar telingaku
kecup bibirku
langkah kakiku
dekap tanganku
suluruh getaran tubuhku

Tuhan
bolehlah kelak aku bisa
tak lagi banyak atribut untukMu
tak lagi banyak ribut atas namaMu

tapi aku merasakanMu

bersama semua ciptaanMu
di muka bumi ini…
di air, di darat dan di udaraMu
di seluruhMu
maka ketika semua itu satu
aku adalah bagaimana Engkau kurasakan
.
boleh ya?

plis????

.


salam
anis

2 comments:

aku said...

gimana tu mas..

ku2 said...

salam aku.
ingin menyelami perasaan anis?
hmm, agak sukar tp tak mustahil.
yg penting perjalanan mesti diteruskan. jgn terlalu lama berhenti dibuai keindahan n kelaraan duniawi yg hakikatnya hang pun dh tahu.
tak gitu?
wallahualam.

 

Bali Accommodation