Tuesday, August 4, 2009

terkenang.. iv

..keesukan paginya, hari ahad, gua dan kaum semenya jalan kaki pegi ke jalan telipot. tak la jauh mana dr bulatan kijang ke jln telipot, 4,5 batu je.. berpeluh habis pkl 11 pagi tu. adoyai! kitorg ke sana sebab nenek kepada member gua aidi, dok sana. aidi ni kaum gua kt pj jugak tp dia tak ikut rombongan kitorg ni.. sebelum pegi ke jln telipot gua dh cal aidi kt pj, suruh dia slow talk dgn nenek dia nk pinjam sen.
sampai kt sana nenek aidi dh tunggu. tak dipelawa pun kami masuk. sabar je la. gua pun pegi la jumpa nenek dia n bgtau gua kwn aidi. nenek dia bagi rm60 je..cukup utk tambang blk kl bg 3 org je. adoyai! lg 4 org apa cite?
setelah disepakati, gua, izlan anak tuan punya kete, n arif anak dato' salleh akan balik mlm tu. yg lain diminta bwk bertenang. jd, malam tu kitorg bertiga pun naik la bas blk kl. dalam bas tu punyalah sejuk, siap dengan gua punya risau mcmmana nk jawab bila balik rumah nanti, menyebabkan gua takleh nk tido.. pukul 5 sampai kl, tunggu bas sri jaya no 33 n balik ke rumah. on the way arif n izlan turun dulu sebab rmh diorg kt seksyen 16 n kt balai pj..
bila sampai rumah pukul 6steng, gua bagi salam. mak gua bukak pintu n terus dia tanya gua sambil dia menangis.. dia tanya gua pegi mana, kete sape gua bawak n mcm2 lg la. gua punya la kurang ajar, (mak, maafkan anakmu ini..) terus naik ke bilik gua, mandi, tukar baju sekolah n terus bla pg sekolah. masa tu mak bapak gua tak tahu cite yg kete tu dh berlanggar.. gua pegi sekolah buat syarat je, sebab kepala berserabut n ngantuk.. lgpun pada ketika tu gua rasa mesti tension dok rumah..
balik tghari tu, terus mak bapak gua tanya lg, n kali ni diorg dh dapat tau kete tu berlanggar. gua diminta pegi ke balai pj buat police statement. adoyai!

No comments:

 

Bali Accommodation