Thursday, June 4, 2009

cuti sekolah, beb!

salam.

jumaat lepas, last day bebudak exam, hbs je sekolah, pack brg, dan terus balik rumah. cuti, beb! 2 minggu pulak tu. kira ok la. a well-deserved break, i should say so..

petang tu jugak balik rumah parents gua kt pj. pas asar pkl lima steng bergerak. ikut jalan tepi laut, tapi tak la tepi sangat, laut tak nampak pun.. isya selamat sampai di rumah bak n mak yang tercinta. ingat malam tu nak lepak dengan hakam sambil2 kena burger kambing dgn sebal ke, tapi ngantuk meracun diri, lalu keras la gua, dan mati kejap..

sabtu tu ingat nk ziarah kubur atuk dekat leng seng, tp cari tak jumpa. punya la samdol. takde rezeki hari tu gamaknya..

petang gua pg cherry boys 1st reunion somewhere dekat klia. bdr sri ehsan klu tak silap.
peh! nostalgia mencengkam jiwa. nanti la gua cite tentang reunion ni.. shahrul gemuk yang adjust, dan yang hadir ialah mye, cik sham, dollah, hamid, aziz, amat, dan gua n mashor. diorang ramai yg bwk fmly. kira mixed emotions jgk la jumpa seme-seme.. mak dollah pun ada, termasuk pak utih n mak utih. last skali jumpa diorg was in '93 klu tak silap.. tapi ramai lg yang takde; padet, kudut, mat, atan, hakam, daus, man gemuk, man boring, zaid n zul plata, mail, jim zimbabwe n ramai lagi la..

the next day, pas breakfast dgn bak n mak n my family (as usual la setiap kali balik), headed home. otw, tapau lunch kt mcd.. smpai rmh, dh asar. pas solat, layan pokok2 gua, pastu basuh kete siap2.

dok rmh sehari n on tuesday cargas bwk fmly pg bkt merah pulak.. meriah anak-anak. gua pun enjoy jugak. mandi kt water park. ptg sikit pg pulau org utan pulak. naik skylift. d nx day, pg ecopark pulak. kira ok la dgn harga ratus2 yg gua bayar. syukur la seme happy dgn outing ni. spent a nite there dan semalam balik sini..

so far, skrip periksa bebudak sklh baru dan tanda sikit je. td pun ada klas 2syen jgk, beb. cari makan..

sibuk memanjang cuti ni..

besuk ptg, abg gua, al, n anak2 ida, nk datang melepak semalam dua. nk layan jgk tu. kena la bwk mandi laut ahad ni. tapi takpe, sebab birthday iliya pun ahad ni, maknanya bawak seme org pg outing lagi la. celebrate birthday dgn mandi laut.. kira ok la tu.. maybe blikan iliya cho-co-la-te moist cake kot. budget nk bagi dia notebook yang terbiar tu. terbiar, tp blh pakai lg, beb. dh htr kt faizal pun suruh refurbish. hrp2 ok la..

makna kata, cuti kali ni happening je la dgn fmly setakat ni. quality time dgn diorang pulak. bukan selalu dapat mcm gini. yg penting tak lupa kt Dia. ke mcmn? layan....

silap2 hb, minggu depan, isnin pagi, nk pg limau kasturi pulak kot.. layan sungai pulak.. lu tau ke, kt mana limau kasturi? kt kelantan, da! maybe pg naik moto je. cruising sorang2 ikut simpang pulai-gua musang. layan tu..

layan. memang layan....

No comments:

 

Bali Accommodation