Sunday, September 9, 2012

of today..

at 6plus was awake for subuh.. after bath at 8 went for breakfast with the family.. masa keluar rumah tu, my missus took a look at the pelam epal tree planted across the road. Tengok2, buah mangga epal sebanyak 7 biji, buah sulung la kiranya, dah ghaib! Adoyai! Memang terbako, gua cakap lu! Siap sumpah seranah kt sape yang ngambilnya.. bio dia sakit perut cirit birit ke apa ke, janji dia sedar sikit.. memang kurang ajar! Kalau nk, mintak le.. dan kalau curi pun, tinggal le sebiji dua. Ni tidak, rapat dibaginya! Kita jenuh la tunggu buah tu besar 2,3 bulan ni.. tinggal lagi seminggu dua nak petik, ada kutu berahak buat giler ciluk dulu! Macam cilaka!

mangga by ajailani

nevertheless, we still headed to dollah’s for breakfast consisting of the standard: nasi lemak, roti bakar, telur setengah masak and the tarik.. balik tu mesin rumput kt tepi jalan. While doing so, pondered about the mangga epal incident. Gua mintak pada Nya agar gua tak buat keje bangang macam gitu, dan semuga mamat yang ciluk epal tu diberi petunjuk, dan gua pun meredhai apa yang telah terlepas itu..


sambil mesin rumput pagi ni, gua pakai la raincoat untuk elakkan rumput2 basah melekat pada pakaian.. konon2nya tindakan inovatif la.. rumput yg dimesin basah2 embun ni kalau melekat kt pakaian jenuh nk tanggal.. jadi, mulanya semua ok, berjalan lancar, hanya gua terasa agak panas, berkuap la senang cite.. sementara nk habis mesin rumput tu, gua terasa panas macam nak pitam. Sebaik je habis mesin, gua pun tanggalkan raincoat tu, dan gua tengok t-shirt dan track bottom basah lenjun, sial! Rupa2nya gua umpama duduk dalam sauna tadi.. patut la berkuap. memang bengong betul.. sabooo je..

Grass Cutter by rmcd42

after 2nd shower for the day, went to ashiri’s daughter wedding. Otw back, singgah at tajul’s open house. Dh kenyang dh sebenonya makan kt rumah ashiri, tapi the rojak and tepung pelita were too tempting to resist. And true to my thought, the tepung pelita memang cukup serba serbinya, cukup lemak cukup lembut cukup manis. To sum up, terbaek! Balik tu, after zohor, was supposed to go to kg gajah. While waiting, watched tamil movie ‘kakka kakka’. Memang layan, gua cakap lu, better than most Hindustani movie la.. at 4, tengah2 stim layan cite tu, my ex student, leftenan faiz, came, and we left for kg gajah. Stopped to see abil at maahad sat to pass him his stuff. Just like yesterday, it was past 7 before I finally reached home. Now, after dinner, after fetching the kids from ngaji, it’s time to prepare for bed. Letih bebeno rasenya.. esok skolah, daaa! Aagh!

In Full Bloom

No comments:

 

Bali Accommodation