Wednesday, July 21, 2010

hujan



salam.
semalam tengahari gua pegi ipoh. lagi sekali. tapi kali ni naik moto, beb.. kiranya naik moto lg thrill la, lg cepat, lg happening.. selesai keje kt imigresen gua pun pederas balik. maintain 65 mph je. tapi sebelum sejam pun, gua dh sampai air tawar. masa dh dekat simpang masuk kg cina, gua tenguk langit, tu dia! , gelap gelita, kale biru ungu. peh! mesti nk hujan lebat ni. gua pun apelagi, terus pederas. lagi sekilo nk sampai simpang tu, hujan pun turun dgn lebatnya.. tak dan seminit pun, gua dh kuyup! sampai ke tulang, gua cakap lu..

takde pun gua nak berenti nya.. tak rugged la, kan.. gua pun continue jalan dan bila nk sampai simpang lima hujan dh berlalu. kira2 lima minit jugak la gua dok dalam hujan tu.. ketaq, tapi layan....

pagi td pun hari gelap masa gua keluar rumah nk ke sekolah. dan seperti biasa, gua pederas dengan cerennya, nk lari dari hujan, konon2nya. sampai sekolah tak hujan lagi. waktu pertama pj. gua pun layan main bola dengan budak form 4. dari 740 sampai 820.. dengan bilasan cik tom n asapan cik anna. tengah seronok main, hujan pun turun, daa! lagi sekali kuyup maut. tapi kali ni thrill dia lain.. ye la, dapat main hujan macam budak2. enjoy, beb.. terkenang pakcik time budak2 dulu..

cerita2 hujan ni menyebabkan gua teringat dan terkenang macam2.. tapi tu la dia, barang yang lepas jangan di kenang, kan.. so?
layankan saja....

No comments:

 

Bali Accommodation