Saturday, May 22, 2010

saturday gua. so far..

salam.
pagi pas subuh, ingat nk meracun, tp hari hujan pulak malam td. dalam dakapan kesejukan gua pun bermalas2an dulu.. 7steng baru mandi n terus hantar missus ke sekolah. dia ada kursus ladap pulak. iyekan saje.. balik, singgah pekan sabtu. beli barang2 dapur: bawang, kentang, cili kering, halia, bawang putih, ikan bilis. pastu beli ayam, buang kulit siap2, beb.. pastu beli ikan termenung yg kecik punya sekilo, udang sikit, singgah beli sayur bayam, sawi, terung, lobak, cili besar n padi, dan last kopek beli tapai sikit.. amacam, byk tak gua beli? biasa la tu, kan. weekend shopping..
balik rumah, bawak abil, lisa, arief n nia pegi breakfast kt kedai dollah. ode nasi lemak tiga, roti bakar dua set, teh tarik kecik tiga, pastu pkena ramai2. layan jugak..
sampai rumah, tangkap juboq, layan blog jap, terus cargas. tapi nak cargas mesti kena sebal dulu la.. : ) basuhkan kasut sekolah anak2, basuh odisi, trim pokok2 pasu, prunning pokok kemboja kt luar pulak, tanam pokok bunga dalila, n hari pun dh tengahari.. tp cuaca mild je, tu yg ralit buat keje.. tengah2 ngumpul pokok2 yg di trim tadi, pek-oi dok panggil dari rumah dia. nk ajak mantul la tu.. rumah dia selorong dgn rumah gua.. pegi la kejap. nyembang, kena sebal dua, balik le, yop! hari nak zohor, tapi gua brasa nk layan blog jap. tu yang menaip ni.. pas ni mandi, solat, lunch n bwk bertenang.. dan pas tu? layan....
insyaAllah.

No comments:

 

Bali Accommodation