Sunday, April 4, 2010

berderau darah pakcik!

salam.

tadi pas makan, solat, dan macam2 lagi la, gua pun pegi buang sampah kt bt 8. tak la jauh mana, sebatu kot, sebab gua dok bt 7. hari baru berhenti hujan, dan nampak macam nak hujan lagi..
jalan nak ke sana gelap, sebab jalan kampung, kan. lalu kt kebun sawit, celah2 kampung, masuk jalan besar, baru la sampai.. memang tak nampak apa, harapkan lampu moto kapcai ni je, dengan petir yang sesekali menyabung.
masa nak balik lalu jalan yg sama, masa tu kt kebun sawit kg jelutong, jalan straight je, tiba2 nampak ada benda nak melintas, lebih kurang 10 meter kot depan gua. ingatkan kucing, tapi bila dah dekat, landak! landak tu dengan ceren je melintas masa gua dh dekat, siap slow masa depan gua, dengan duri dia yang meremang. 'berderau darah pakcik!' spontan je keluar dari mulut gua. peh! memang berderau pun. seriau. jantung terus berdegup kencang.. masa tu brake emergency, gua cakap lu. mujur bebeno la tak langgar..
orang cite landak kalau nampak cahaya dia mesti datang dekat. tu la gamaknya landak tu terpa semacam je. peh! berderau, beb! berderau..






tapi ni dh ok la. : ]

No comments:

 

Bali Accommodation