Sunday, February 7, 2010

membebel jap..

salam.
hari dh larut tapi gua belum lena lagi.. ada keje sikit tadi, tp skrg ni tengah follow game man u lawan portsmouth kt matchtracker via internet je.. astro takde, beb! orang miskin, nk buat mcm mana, kan.. lagipun kalau ada astro , tak terlayan lara n maksiat tak berkesudahan. skrg ni gua dgn takde astro pun dh keracunan tahap tinggi, beb.. anyway, man u is leading 5-0. jangan marah, ha! later i tell u the fulltime result, k.. ada lg 10 minit, klu tak silap.
semalam kt sekolah ada mini marathon. x la jauh mana, 6 km je. gua, walaupun dh tua ni, (uhuk! uhuk!), join lumba dengan kumpulan lelaki A, budak2 form 3, 4 n 5. sebelum ni, minggu lepas semasa perhimpunan pagi gua dh sound budak2 tu, terutama budak2 yg berangan nak wakil sekolah main bola nanti, sape tak leh potong gua masa lumba lari nanti, otomatik gua drop drpd team. kira2nya tercabar la 'hero2' kt sekolah tu.. jadi pagi semalam berentap la gua dengan budak2 ni. mula2 lg, gua dh berada dlm leading pack.. bila dh lari lbh krg 3km, gua berada di tempat ke 4. pastu gua potong sorang, terus naik ranking no 3.
tinggal lagi 2 km gua rasa penat giler, beb.. maklum la training pun lbh krg je, sekali seminggu lari 3 km, nafas habis lubang, gua cakap lu.. mula2 nafas kot hidung je, pastu dengan mulut sekali hu ha, hu ha dok tarik nafas.. tua, beb! klu diikutkan hati, mau je berhenti lari masa tu.. tapi tak rugged la, kan.. jd, gua pun kontrol jiwa sambung lari, dan akhirnya sampai la kt garisan penamat dengan masa 27m 45s. ranking no 5. peh! letih giler rasa masa tu.. nafas jgn cite la, dengan lubang pusat pun bernafas jugak gamaknya klu boleh.. tapi pas2 tu keadaan back to normal, letih kejap je.. layan....
pagi sabtu tadi, gua g sekolah. nak kemas stor pj. gua penyelaras stor pj, jd awal tahun kena la g check stock n kemas apa tyg patut..tak la penat mana ngemas ni, cuma cerewet sebab nk kira stok.. sabo je la..
gua keje cikgu, lu tau.. tapi apa yg lu tau ttg keje cikgu ni? selain dari jd penyelaras stor sukan, gua juga penyelaras papan maklumat, penasihat kelab bolasepak, jurulatih pasukan bolasepak sekolah, guru penasihat persatuan bhs inggeris, guru penasihat english radio, guru penasihat rumah sukan, guru disiplin n ketua pantia pjk. gua ingatkan gua keje cikgu ni ngaja bhs inggeris je tp rupa2nya, tu dia!, berapa banyak cekadak, da! tapi semua itu mengajar gua erti tanggungjawab dan amanah, disiplin diri dan mengutamakan yg banyak lebih dr diri sendiri..
secara jujur la cite, gua seronok jd cikgu ni, sebab gua bermain, berinteraksi, berseronok, belajar n mengajar, dengan manusia yg pelbagai ragam, yg mempunyai jiwa yg beraneka, yg mempunyai nilai2 individualiti, dan yg telah banyak mengajar gua erti kehidupan.. part yg gua suka sekali ngaja ni ialah time gua nyakat budak2.. hari2 mesti gua nyakat punya, gua ckp lu.. kalau dengar cite mak gua dulu, dia mesti cakap yg gua ni asalnya tak nak jd cikgu, lebih kepada terpaksa je.. tapi rupa2nya, terlalu banyak keindahan yg Tuhan sediakan untuk gua. terlalu banyak yg Dia tunjukkan pd gua, n akhirnya la ni jiwa gua sentiasa berahi akan Dia n selalu terkenang je...
lain kali je la gua sambung lagi, k. larut bebeno dh ni. bak kata orang putih, we are already in the wee hour.
before i pen-off, man u won 5-0 je. saje la bgtau.. chelsea, arsenal, liverpool, man city fans, jgn marah, ha!
selamat!

3 comments:

deen said...

"part yg gua suka sekali ngaja ni ialah time gua nyakat budak2.. hari2 mesti gua nyakat punya"... -memang pun NK chai suka nyakat org.. sy dari kecik dlu, sampai ke besar la ni pun kena lagik..

ku2 said...

salam deena!
nyakat itu adalah bits n pieces of life, spices of life, that makes life worth living. what say u? lgpun i meant well.. : )

deen said...

yes u are...u are very good at it=).. makes life worth living...im gonna say yes for that one too..layan....

 

Bali Accommodation