Sunday, February 14, 2010

jemaah tabligh, orang berhutang, dan ilmu tinggi punya cerita..

salam.

petang semalam gua ikut kaum tabligh keluar gash. lu orang tau amende gash tu? itu persoalan yang pertama.
pagi tadi pulak gua pergi rumah akak gua kat kuala kubu baru. bertanya khabar. lagipun abang gua yg sulung, adik gua, dan mak bapak gua pun turun sama. gua dapat tau ramai orang minta bayar hutang yang konon2nya aruah abang ipar gua ni berhutang dengan depa. macam mana nak settle? ha!
persoalan yang ketiga, ada satu kaum ni ngaji amende tah, dia bagitau yang kita ni tak perlu solat, pastu zakat yang kita buat selama ni semuanya salah, dan kalau nak buat haji, tak payah pegi ke masjidilharam, cukup dengan tenung gambar ka'bah je, dan yang paling mahal, dia kata dia ada gambar rasulullah semasa kecil, dilukis oleh bukhara, pendita nasrani yang menanti kedatangan rasulullah tu. ha! macam mana nak jawab?
saja la tanya lu orang, mana tau lu orang boleh settlekan problemo ni. mana la tau, kan..

2 comments:

deen said...

ader pulak kaum yg mcm gitu..menakutkan btul..mcm2 skrg nih...

ku2 said...

salam deena.
menakutkan, n memeningkan. macam mana nk settlekan problemo ni? setakat suruh jumpa ustaz, mau dia kencingkan ustaz tu je..

 

Bali Accommodation