Friday, January 9, 2015

ziarah kubur

Minggu lepas kitorang (gua, missus n nia) pergi ke sejagop nak tenguk banjir. Idak le jauh, 20km+- . Habis rumah orang kampong dan kebun sawit tenggelam. Kesian, beb, tenguk orang kena pindah ni.

Pastu masa balik tu, kitorang lalu ikut kayan, pasir belanda, parit haji dollah dan akhirnya berhenti kat sungai tiram. Sungai tiram ni kampong mertua gua, tapi kedua-dua dah meninggal. Rumah kampong disewa orang. Gua pun ajak missus pergi ziarah kubur sebab lama tak pergi.

Kubur2 tu bersih, dijaga dengan baik. Senang je cari kubur mertua tu, sebabnya berdekatan antara satu sama lain. Masa sampai kat kubur tu, gua pun bagi salam.

“assalamualaikum wth ya ahlul kubur. Semuga berada dalam keadaan redha dan diredhai. Tak lama pasti aku kan susuli.”

Setelah sedekahkan fatihah dan doa, kitorang pun ciao lee..



No comments:

 

Bali Accommodation