Wednesday, December 12, 2012

hujan


Salam.  its raining! by joanneliuyunn

Hujan. Hari2 hujan la ni.. tapi tak le selebat hujung bulan lepas..
Sekarang ni kalau hujan pun, mesti belah petang atau malam..
Ada satu petang tu, tengah gua dok layan pokok kt luar rumah, hujan pun turun.
Boleh tahan lebat le.. lisa, arief & nia nak join sangat main dan mandi hujan.
Bila diorang tanya gua, gua ok je.. seronok tak terkira la deme nya..
Habis gua  anak beranak basah kuyup. Sampai ke tulang sejuknya..
Dah siap mandi dan tukar pakaian, gua tanya la kt diorang,
“pernah tak baring dan perhati ke langit, tenguk hujan turun?”
“ Tak pernah..”
“takpe, lain kali hujan turun lebat macam petang ni, kita sama2 pakai spec dan baring kt laman depan rumah, dan tenguk hujan turun, ok tak?”
Yea!Yea! bila, pa?”
“nanti la hujan turun lebat2….”

Anak2, kan.. mesti layan bersungguh..

we remember moments..

No comments:

 

Bali Accommodation