Friday, August 31, 2012

nak makan sandwich..

Hari tu kt sekolah gua terasa nak makan sandwich, tapi malas nak ke kantin.. gua pun keluar dari bilik @ markas gua, perhati2kan sekitar cari budak lalu lalang, nak mintak tolong belikan le..

Usha punya usha, lalu la kaum 3 , 4 orang budak2 form 1. Gua pun panggil la diorang..

Gua: bang! Tolong belikan saya sandwich, boleh tak?

Student: boleh, sir. Nak beli berapa?

(Sambil hulurkan duit..)

Gua: beli singgit, dapat dua, kan..

Student: ok, sir..

Gua: nanti hanto ke bilik, k. saya tunggu..

Student: ok, sir..

(Sambil berjalan budak2 tu tanya gua pulak..)

Student: sir, kalau sandwich takde, macam mana?

Gua: ada punya la..

Student: tapi kalau takde?

Gua: kalau takde hang suruh makcik kantin pegi kedai beli

roti, sardine, planta, timun, cili sikit, pastu suruh dia

buat sebantal roti tu jadi sandwich, pastu suruh dia sedekah je

sandwich tu semuanya, buat keje amal, khabo kt dia..

Ha! Amacam? Jelas isunya?

(Budak2 tu blur, terpinga2, dan terus bla pegi kantin.. tak lama sampai sandwich gua.)

Gua: ha! Ada tak sandwich?

Student: ada, sir.

Gua: terimakasih banyak2 atas kerjasama saudara semua. Semuga diberkati Tuhan.

Student: sama2, sir. (…dan terus bla..)

Saje la cite kt lu orang..

sandwiches by Mo Westein 1

No comments:

 

Bali Accommodation