Thursday, January 12, 2012

panggilan kecemasan dari abil

salam.

anak gua yang no 2, amer nabil, @ abil, sekarang ngaji kt sekolah maahad. tahun lepas masa upsr dapat 3A 2B, jadi tak dapat la nak ikut kak long dia dok boarding school. tapi dok maahad ni pun kira ok la, sebab ngajo dia berdikari..

minggu ni kiranya second week le dia sekolah situ.. gua pesan kt dia, apa2hal call. semalam dia pun cal la, dan dia bertanya khabo seme orang, kiranya orang dewasa punya nyembang le.. sedap2 nyembang tu, tiba2 dia kata, “pa, bekalan makanan berkurangan la. dah tinggal sikit je lagi dalam tin tu..”
adoyai, baru dok sana tak sampai seminggu dah habis dah stok makanan.. “deme ni buat kenduri gamaknya”, gua kata pada diri.. pastu gua pun bagitau dia nanti weekend gua turun sana, bawak dia pegi kedai cari bekalan..

anak gua ni mesti macam gua, suka sedekah kat orang sekeliling.. ehem, ehem.. : )

konon2 nya la..


No comments:

 

Bali Accommodation