Wednesday, June 1, 2011

jammin session:hari guru n gaban's place

Jammin' ~ by Eye*of*the*Beholder

Makin puja makin cinta

Menusuk kalbu ku

Dalam naik turun nafas

Menjunjung namaMu

Makin asyik makin jauh

Dihanyutkan rindu

Tiap saat ketika ku

Dambakan wajahMu..

Salam.

Jumaat lepas, last day sekolah, ada sambutan hari guru. Belated punya la, kiranya..

Seperti biasa, gua in-charge bahagian persembahan. Tapi tahun ni takde la ramai yang nak buat show, kecuali tiga kumpulan pelajar, sepasang cikgu praktikal dan koir guru. Koir guru tu pun gua yang back-up. Last act hari tu adalah yours truly la, as usual. Asalnya gua cadang nak nyanyi 3,4 lagu tapi oleh kerana masa suntuk, dah dekat tengahari jumaat, gua budget 2 lagu je.. selalunya gua perform sorang tapi kali ni untuk kelainan gua ajak dua orang budak percussion nasyid join gua. Malam sebelumnya gua turun sekolah practice dengan diorang. Kiranya last minute punya jam la..

Opening act gua lagu Kasih Latifah, yang liriknya ada kat atas tu.. pastu gua jam lagu Kuek Mambo pulak. Celah2 tu crowd request lagi. Jadi gua pun bubuh la aku hanya serangga.. Kiranya meriah la sebab seperti biasa gitu la reception crowd terhadap gua punya show, apatah lagi kali ni ada kelainan pulak.. makna kata, frenzy diorang lebih2 lagi la kali ni, gua punya perasan.. NK Chai n the congregate, beb! Layan.. adakah benar2 ok performance gua? Biasa je pada pendapat gua, tak cukup clean, tapi crowd terhibur. Apapun, for a better judgement, kena la tanya sape yang hadir, kan.. yang penting, layan..

Malam tu pulak Pek-oi ajak gua ke rumah gaban sebab gaban ada beli drum set, lead guitar dan bass guitar, tapi takde kaum nak jam. Oleh kerana tak nak menghampakan, gua pun pegi la. Masa tu dah 11steng, beb.. pek-oi main drum, gaban bass dan gua main rhythm. Habis lagu kitorang main, lagu Santana, may, search, wings, m.daud kilau, p. ramlee, headwind, ahmad jais, eric Clapton, spider dan macam2 lagi.. punya la seronok layan kepala, sedar2 dah pukul satu.. peh! Pas pekena oren segelas, gua pun cargas le.. punya la lama gua tak jamming, tiba2 dalam sehari sampai dua kali jam. Memang layan kepala betul, gua cakap lu..

sekali-sekala poya-poya.. janji tak lara, kan..

layan....

No comments:

 

Bali Accommodation