Thursday, October 15, 2009

cite sekolah..

Salam.
Kelmarin anak2 murid form three habis exam pmr. Lapang kepala depa, gamaknya.. yang kelas hujung2 tu seronok bebeno le, tak payah nak ngaji dh sebab exam dh selesai. Bagi budak2 kelas depan terutamanya anak2 dara cuak pulak memikio keputusan.. relax la, gua cakap kt diorang. Sementara boleh meriah dan poya2, layan la dulu..
Gua pun relax jugak, sebab gua ngaja form three je. Tapi form five gua layan ngaja pendidikan jasmani. Waktu pj mesti main bola je la.. : ) dari awal tahun sampai la ke la ni, bola je.. bulan puasa baru ni stop jap.. form three pun gua ngaja pj jugak, selain dari ngaja English..
Main bola seronok dengan from five sebab diorang main pakai otak. Kiranya game boleh build up, boleh create movement, main pun lebih cool.. tapi main dengan form three kelam kabut sikit. Depa main kira nak terjah je.. umpama pagi semalam, lepas hujan, pukul lapan main tujuh sebelah. Main padang separuh je, pakai gol handball, kira cantik sangat la.. bila main tak ramai ni tak la serabut sangat, diorang pun takde nak terjah sangat sebab space banyak.. gua walaupun dah forty plus, setakat main dengan budak2 ni, kira boleh layan la. Senang cite, budak2 segan jugak la, ehem, ehem.. nkchai, beb!
Sebenarnya gua nak cite part terjah tu.. ada sekali tu gua dah square boleh kat flank kiri, mamat tu pun cross balik kt gua, bola fifty2 header dengan keeper. Tah macamana keeper tu masuk, dia lututkan gua, kena kt tulang kering kiri. Adoyai! Sakit, beb! Tapi gua control jap sebab ball still in play. Pastu gua usha sat kt tulang kering tu, peh! Putih je, kulit dh tanggal, siap bengkak lagi... tapi gua buat ceren je la, main je. Enjoy the game, bak kata depa. Lastly, menang beso, 8-3..
Apapun, gua enjoy main bola dengan budak2 ni. It makes me feel energetic, young, and thankful that I’m still able to do things I like. Alhamdulillah, nikmat yang tak berkesudahan, beb!

No comments:

 

Bali Accommodation