Sunday, November 8, 2015

ikrar perokok semi tegar

cilaka betul la.. hari tu gua nak pergi keroje, singgah la kt petrol pump caltex nak beli dunhill. 
dengan tenang je gua cakap kt cashier tu, " dunhill sekotak." cashier tu jawab, "rokok dh naik harga bang." 
"takpe, no hal, boleh beli punya. " gua dengan confident je jawab balik. pastu gua pun tanya le, " berapa harga nya?" "rm17" haaa!! terperanjat pakcik dibuatnya. aduss..

terus gua pun angkat tangan kanan, siap berdiri tegak dan berikrar kat situ jugak, "sesungguhnya saya berikrar tidak lagi membeli dunhill." terkedu budak cashier tu tenguk gua. mesti dia syahdu la, rasa gua.

memang cilaka betul la.. sekali naik, terus sederap.. melampau-lampau la pulak diorang ni..
tapi setelah gua kenang2kan, memang bagus bebeno le.. boleh menolong gua slow2 berhenti merokok, kan. 

 gua pun cargas pergi keroje dengan berbekalkan balance rokok yang ada. balik tu terus gua beli daun rokok dan tembakau cap kapal terbang. baru dua ringgit. mau tahan seminggu ni. ahaks.. pakcik kayo!
Image result for daun rokok dan tembakau

No comments:

 

Bali Accommodation