Friday, July 3, 2015

pencuri nangka

Pokok nangka yang gua tanam dua tahun lepas baru2 ni berbuah empat biji.. sebenonya banyak lagi tapi tak lekat..

Bila yang empat biji tu beso sikit gua pun balut  le.. memang sebelum ni pun pernah berbuah dan memang buahnya ternyata terbaek gua cakap lu.. nangka madu la , katakan.. jadi, setelah menunggu hampir empat bulan, akhirnya gua perasan masak lee dua biji buah ni masa gue tengah melayan pokok  kt luar laman. Gua pun amik parang dan cantas tangkainya.. pastu gua belah n kongsi dengan jiran2 keliling rumah. Malam tu makan dengan family memang terbaek, beb !

Lagi dua biji kt pokok tu mungkin akan masak dalam seminggu ni jugak.. lusa nya time  gua usha buah nangka tu sebelum buka pose, tetiba gua tengok dah ghaib dh buah2 tu. Memang cilaka la sape yang curi tu. Klau nak, mintak lee..boleh kita kongsi sorang sikit.. dulu pun pernah kena curi jugak.. gua suspect pencuri yang sama la.. sebab mungkin dia dah tau nangka gua memang A.. gua rasa nak sumpah jee orang yang curi tu kentut tak berhenti selama setahun, tapi mulut gua tak cukup masin.. daulat gua tak cukup power.. tuhan pun tak makbulkan sumpah gua tu agaknya..


Sabo je la..kan..

Image result for nangka madu

No comments:

 

Bali Accommodation