Saturday, May 17, 2014

semalam hari guru


Semalam hari guru.
Beratus ucapan gua dapat, kalau pun tak beribu,
Dari seluruh negara, kaum kerabat, ex students, sedara mara,
Kat sekolah jangan cite lah! Sikit2 budak2 khabo,
“selamat hari guru, sir!” happy teacher’s day, sir!”
Gua pun jawab, “terima kasih, thank you thank you!”
Layan je le..kan.

Pagi2 baca ucapan menteri,
Pastu nyanyi lagu keramat ‘guru malaysia’
Ramai2 bersemangat,
Time budak2 buat show,
Gua numpang jugak sekaki,
Layan kaum cikgu nak nyanyi,
Pk 1 nyanyi sambil berpuisi,
Koir Jimba Jimba cikgu pompuan pun nyanyi sama,
Gua olah lagu olele di kotaraya & pabila larut malam,
Memang mengancam cikgu nyanyi,
Akhirnya gua pun nyanyi selagu,
Lagunya ‘ngam ho’ naik bukit kasi pelan2 kayuh,
Layan, beb...

Dapatlah jugak hadiah gitu gini,
Budak2 bagi campur cikgu bayo dan beli sendiri,
Okey la tu dapat sesuatu,
Malam pulak ada jamuan,
Merai hari guru dan jamuan perpisahan,
Dijemput yours truly jammin’ lagi,
Boh dua lagu kali ini,
Crowd seme sunyi dan perhati,
nk chai  yours truly,
melayan duniawi..

moral of the story:
layan, jangan tak layan,
tapi,
jangan sampai tak terlayan..

No comments:

 

Bali Accommodation