Tuesday, February 11, 2014

keroje sekolah yang tak sudah..

Tahun ni punya sibuk kalau dikenang2 sibuk tah apa2.. gamaknya jiwa pun letih dah, tu yang berasa sekolah macam ngarut je..

Gua ngajo English form 4 & 5. Budak2 kelas kenanga memang samdol belaka! Kalau bagi homework heavy sikit macam essay, harus tak siap. Bikin panas je!  Mujur la gua ni golongan sabirun, kan.. : ) Pastu ngajo pj form 3 jgk sekelas.. seronok jugak ngajo pj sebab boleh la beriadah=  main bola! Layan.. tapi yang tak tahannya gua dok berasa banyak bebeno keroje nya..  dari bukak sekolah hari tu sampai la ke hari ni dah tujuh kali meeting kot.. sabtu sekali dh kena datang Kursus.. dengo cite sabtu ni ada meeting guru, pastu gotong royong. Yang confirmnya sabtu depan ada kursus lagi.. adusss! Ngarut la diorang ni..   macam takde life je..

Setakat 3 minggu kebelakangan ni hari2 keluar rumah 6steng pagi sampai ke petang jam 5 baru balik. Samada training bola atau olahraga, tak pun rabu wajib ada ko-kurikulum. Kulit kilat ngerlip jangan cite la..

Gelanggang badminton, bola tampar, bola baling, bola jaring seme gua bikin dengan pak nuar @ kapten. Syukur Alhamdulillah. Esuk je tinggal nak buat line trek untuk budak olahraga.. nak amik minyak hitam pun gua kena bawak land rover amikkan.. sehinggalah beli gol bola baling sabtu lepas pun gua layankan aje..   memang le gua s/u sukan tapi tua, beb!

Celah2 tu deme @ pentadbir nak buat perasmian program i-think, gua jugak kena bikin lagu.. diorang ingat bikin lagu ni  macam gitu2 je ke?  Lagu dah siap tapi gua jugak kena train budak2..
Hari tu time isteri panglima tentera laut dari Myanmar datang dengan geng datin2 bakat lawat kelas pendidikan khas, gua jugak tukang entertain @ liaisons officer. Yela, gua kan cikgu bi. Serupa la tahun lepas isteri panglima dari India datang pun gua entertain jugak.. iyekan aje..

Ni pun sebenonya  malas gua nak taip, ye la, ada surat petanque nak siapkan beserta senarai pemain bolasepak lagi, tapi layan je la.. kurang2 lu tau la kalau gua tak dan nak post apa2. Pakcik sibuk, beb!

Ok la got to go, nak isya, nak amik anak2 balik ngaji lagi dan layan deme buat homework dan layan kehidupan ini..

Selamat!


No comments:

 

Bali Accommodation