Sunday, November 26, 2023

Once upon a story - 8 - berapa lama mau sampai da?

 masa gua mula2 ngajo di limau kasturi, hampir 35 tahun yg lalu, (pehhhh! dan-dan tu terasa tua nya, beb! haha!! walaupun kadang2 terasa macam baru semalam je peristiwa tu.. kn) agak mengharukan kalau nak travel dari rumah parents gua di PJ. 

standard routine masa mula ngajo kalau gua dh hbs cuti di pj dan nak balik Limau Kasturi adalah, pukul 630 pagi kaum gua Firdaus @ ma ang Daus akan amik gua kt rumah, pastu dia akan arrange gua naik MAS punya flight Subang ke KB. sesampai nya di pengkalan chepa airport, gua akan naik kete plate @ teksi ke KB pulak.

kt KB tu biasanya lepak dgn kaum kt Kedai Lama, Li paya bembe ada, MakSu Yah ada, Sara ada n ramai lagi kaum laa. kiranya meriah la. kadang2 gua malas je nk blk Limau, overnite kt KB smalaman. buat kuang ajo hahaa. biasanya bas pukul 11pagi dari KB ke Krai, gua naik. kadang2 naik teksi je ke Kuala Krai. sesampai di Krai, beli tiket keretapi pulak. lepak lunch n solat seme siap, naik la keretapi @ 3 ptg. kadang2 keretapi ni x ikut time pun. lambat . jenuh nunggu nya. ada je halnya. 

sementara nak nyampai ke Limau Kasturi tu, akan melalui Slow Poklong, Slow Temiang, Bukit Abu, Dabong, Kemubu, Kg Ingin Maju, Jerek, Bertam Lama n Bertam Baru, dan akhirnya dekat maghrib baru le sampai. kena hari, isya' baru sampai nya. Tua, gua ckp luuu! berapa lama mau sampai daaa..

tapi tu la dia antara kenangan yang x dapat dilupakan.






No comments:

 

Bali Accommodation