Thursday, July 23, 2009

Tuhan itu hampir.. II

salam.
Tuhan itu hampir, tau x? hampir setara mana, beb? orang cakap, masa solat waktu sujud itulah yg hampir sekali dengan Tuhan. itu sebab sesetengah orang memanjangkan sujudnya dan berdoa pada ketika itu. tp, hampir macam mana tu?
Dia pernah berfirman, yang maksudnya lebih kurang begini,"sesungguhnya Aku sangat hampir kepada kamu, malahan lebih hampir dari urat yang ada dalam batang leher kamu itu."
Peh! macam mana nk cite hampir ni?
ada sekali gua ngaji, depa kata Tuhan itu dekat tiada bertepi jauh tiada bersempadan. Boleh ke lu orang hadamkan?
saja la tanya n saja la cite, untuk gua jugak, kan. Selamat!

3 comments:

aku said...

salam ku2,

boleh ke nak diceritakan. maksud aku ada ke yang mampu cerita tentang 'dekat tak bersentuh,jauh tak berenggang'

ku2 said...

salam aku.
boleh, apa salahnya. tak tahu, bertanyalah. gua pun tak tahu jugak, kena tanya jugak. beb.
mana yg boleh gua cite n kongsi, gua sampaikan. insyaAllah.
tahniah kepada lu kerana dh ada blog sendiri. Champion la!

binjidan said...

nak ditengok tak dapat nk digambarkan tak boleh..

 

Bali Accommodation