Saturday, March 25, 2023

Once upon a story - 3 - supe sekala

Time gua dok limau kasturi dulu, gua rajin layan bola, takraw n berlari, selain main sungai la, kan. Utk team bola kampong tu, gua mesti dok dalam first eleven atau first seven la, control midfield.

Kalau main sebelas sebelah, biasanya main liga Gua Musang. Tapi kalu tujuh sebelah ni, standardnya main liga dalam kumpulan n terus ke knockout stage. Memang seronok sebab macam2 pengalaman dapat dan macam2 kampung kitorang pegi. Kadang2 selain daripada wang tunai, piala n medal tu, ada juga penganjur sediakan hadiah kambing n biri2.

Tapi yang gua tertanya2 pada mulanya setiap kali nak main, bila dipanggil pasukan kitorang main, mesti emcee panggil pasukan kitorang ‘supe sekala.’

Jenuh jugak gua pikio amende yang supe sekala nya. Adakah adik beradik dengan superman gitu2?

Dan setelah gua mahir kecek kelate, barulah ambo tau maksudnyo.

Sabo je la yop!

 

The enD

#original


No comments:

 

Bali Accommodation