Sunday, February 22, 2009

membebel jiwa....

hari-hari dok perhati n mencari, tapi takde sampai setiap saat n ketika. mana nak mampu kalau keracunan dunia berdaki dalam hati, beb.. kira diberi ingat nk perhati tiap-tiap hari pun dh kira syukur benar dh.. di dinihari, gua perhati, di hening pagi, cari lagi, di celah beribu manusia saban hari, pun gua cari. petang-petang layan green @ pokok kt keliling rumah, gua perhati n mencari.
jenuh perhati n mencari...

tukar cite. dikatakan jangan biar dunia n seisinya melekat kt hati. layankan je duniawi sekadar yg seadanya. sepatutnya la.. layan je famili, masyarakat, kerjaya.. tapi buat apa pun mestilah kena sehabis baik, kan. kalau tak, tak rugged la, beb. dunia nk kena layan sebab tinggi mana 'terbang' kt dunia ni tetap kena berpijak di bumi yg nyata, beb.. sendiri mau ingat la..

tamsil mencari ni umpama mendengar cite yang member kamcing yg lama tak ketemui dh kembali ke kampung halaman. lalu kita pergi la cari dia di merata-rata tempat: kt kedai, jambatan, busstop, kira habis satu kampung la ronda, tapi haram tak jumpa. pas tu kita pun balik rumah dan tengok-tengok, member kamcing yang dicari bagai nk gila, ada kt rumah kita sendiri.. jenuh mencari satu kampung, apa la punya bangang punya kerja, tengok-tengok ada kt rumah sendiri.. member kamcing takkan ke mana, beb.. u get the story?

jangan melekat di hati ni umpama anak isteri, harta benda, n segala-gala la, kalau hilang n diambil pergi, jangan la bersedih hati, berduka lara, bergundah gelana, berduka nestapa, layankan je.. amacam, rasa-rasa boleh buat? easier said than done, beb. but then, nothing is impossible, especially when u have put your hand in the Hand of God..

inilah pkara yang gua dok melayan saban hari, for the last thousand days, hundred of weeks, many-many moons, all day all night allright!
layan.... :-)

different people will get @ receive @ acknowledge different ides of what i've written above. do you know y? because.. it is not how it is said but how it is heard. senang cite martabat berbeza la konon-kononnya. iyekan saje..

2 comments:

Anonymous said...

salam..

maklum la kwn tu dah lama tak jumpa.kompom ka dia tu memang kwn kita? kot-kot org lain kot,mana tau..

otakgila said...

lu cari sdr aku..
aku cari aku.. hahaha

 

Bali Accommodation